Upír: Maškaráda – recenze labutí písně: tajemství, intriky a procházky

Od 90. let mě filmy učily, že upíři tráví veškerý čas jídlem a sexem s lidmi (často souběžně). Vampire: The Masquerade – Swansong mě naučila, že ve skutečnosti tráví většinu času procházením se a prohlížením si věcí, někdy se zastaví, aby vedli napjaté konverzace nebo si vzali klíčové karty. Je tam občasné jídlo.

Je to pravděpodobně proto, že tři upíři, které hrajete jako ve Swansongu, nejsou zrovna v klidu. Odehrává se v Bostonu v roce 2019 a začínáte in medias res poté, co náhlý násilný útok na večírek nechal bostonský upírský soud v šoku. Princ, cosplayerka Annie Lennoxové zvaná Hazel Iversonová, povolala tři své nejdůvěryhodnější poručíky, aby nejprve zkontrolovali bezprostřední následky a poté prošetřili širší dopad a zaútočili proti nešťastníkům. Vzhledem k tomu, že vývojáři Big Bad Wolf jsou lidé za Radou, role, kterou zastáváte, není akční hrdina, ale různé odstíny špionů a/nebo detektivů. Ani jedno z nich vám však nenechává mnoho času na to, abyste si pomysleli, že jste všichni sexy.

Vašimi třemi hlavními postavami jsou extrémně cool majitelka nočního klubu Emem Louis, neochotná věštkyně, která ztratila paměť, Leysha a typický upírův upír Galeb Bazory. Jsou velmi odlišné, ale všechny zajímavé a velmi dobře zahrané, což ve hře jako je tato potřebujete. Když to vezmu, nejraději mám Galeba, protože je velmi vážný a unavený a tato konkrétní kombinace je velmi zábavná. Každý z nich má v každé fázi příběhu jinou úroveň, kterou je třeba hrát, a můžete se s nimi pustit v libovolném pořadí, protože se to všechno odehrává zhruba ve stejnou dobu. Zpočátku jsou úrovně malé a omezené, což vám dává šanci zvládnout všechno; Úplně první místo, které prozkoumáte, je Hazel’s Court, který má několik dvoupokojových oblastí, na které se můžete podívat. Poté postupujete do celých bytů, kde docházelo k vraždám, a poté přejdete na obří tajné základny s více oblastmi.

Za moje peníze je Swansong nejlepší ve střední fázi, kde jsou úrovně středně velké, ale husté. Ve větších úrovních hodně běháte nahoru a dolů mezi oblastmi a nakonec to bude trochu fuška. Ale o něco menší etapy stále působí jako výzva, i když nikdy nejedete příliš dlouho, aniž byste něco našli. První pořádná šťavnatá úroveň Leyshy je skvělá zábava, když se snažíte zrekonstruovat velkou přestřelku a identifikovat těla upírů a přitom se snažit udržet na uzdě svůj hlad kvůli vší té krvi.

Zde jsem použil Auspex ke sledování několika různých věcí najednou, takže je to velmi pěkné místo činu.

Jíst lidi ve Swansongu je čistě utilitární záležitost. Používání svých nadpřirozených schopností ovlivňuje váš hlad, a pokud budete mít příliš hlad, můžete se do jedné úplně pustit. Abyste doplnili svůj metr hladu, můžete jíst určité lidi v malých bezpečných místnostech, které najdete (jeden člověk na pokoj, další důvod, proč se vyplatí prozkoumat). Pravomoci jsou různé. Ememova jedinečná dovednost je rychlost, rychlá síla, která vám umožní překročit určité mezery nebo jet super rychlostí. Emem se také může stát neviditelným nebo zkopírovat uniformy – dokonce i podvádět, že je skutečná osoba, pokud to dostatečně zvýšíte. Galeb může udělat upíří verzi triku s myslí Jedi a prostě říct “Je to úplně normální, že jsem tady, dw.” Nejzajímavější je Auspex, který vám umožní vidět nadpřirozené otisky zanechané v místnosti, rozptýlit převleky skrývající tajemství nebo dokonce vidět události nebo pocity spojené s předmětem.

Existují také non-nadpřirozené dovednosti, které mohou stát to, co jsem si myslel jako ‘Talky Squares’, vaše další lišta schopností. To zahrnuje věci jako přesvědčování lidí, zastrašování, hackování nebo schopnost odečítat věci z toho, co najdete nebo slyšíte na úrovni, a můžete zaměřit své dovednosti za cenu více Talky Boxů, pokud opravdu chcete projít interakcí. Stejně jako v Radě jsou konfrontace s NPC Swansongovou verzí bojových dialogových bitev, kde musíte vyhrát určitý počet interakcí, abyste dosáhli požadovaného výsledku. Tyhle jsou opravdu zábavné. Je v tom zajímavý kalkul a opravdu skvělá věc je, že můžete projít Konfrontacemi bez použití jakýchkoli schopností, pokud zvolíte správné dialogy – i když to je mnohem těžší.

Emem má slovní souboj s čarodějem

Obecně bych si přál, abych byl při používání svých schopností trochu odvážnější, protože jsem nikdy neměl příliš velký hlad a nedošel Talky Squares. Větší problém, na který jsem narazil, je ten, že jsem se při levelování pokoušel obchodovat jako jack-of-all a tohle prostě nějak nefunguje. Jak se ve hře dostáváte dále, hranice schopnosti vůbec používat dovednosti se mnohem zvyšují, a i když je frustrující o něco přijít, protože nemáte žádné body za vzdělání, z dlouhodobého hlediska je lepší si je upřesnit. . Hra zde není super shovívavá a Emem trpěl, protože jsem biffoval jednu úroveň, což znamená, že jsem nezískal mnoho XP na postup do dalšího kola, a tak jsem se dostal do tak trochu biffové smyčky.

Soud v zasedání
Všichni tři vaši upíři jsou věrní králi, i když ona všem zjevně lže. Hazel je tak kresleně zlý politik, že by mohla být poslankyní za severovýchodní Somerset. Ale líbilo se mi být u dvora, protože tam je spousta intrik se všemi ostatními lidmi – Ememův otec/ex, Galebovo dítě, divní hackeři ve sklepě… Parta špionů a lhářů do jednoho… Dobré věci .

Nenašel jsem žádné využití pro technické dovednosti, protože jsem ochoten 20 minut zírat na vodítko, abych přišel na odpověď. Možná ne, ale ocenil jsem, že je to vůbec možné. Swansong je jedna z těch her, u kterých jsem potřeboval mít po ruce notebook, abych si mohl zapisovat tvary a kódy, a bavilo mě, jak otevřená některá vodítka ve skutečnosti byla. Dostal jsem Emem z jejího funku tím, že jsem se hodně dlouho díval na nějaké plakáty. Naboural jsem se do počítače kvůli post-it, že heslo bylo hloupé a snadné. Někdy je Swansong příliš neprůhledný a selžete úkoly, o kterých jste ani pořádně nevěděli, že je máte. Celkově je však velmi uspokojivé vynaložit úsilí. Swansong také odsouvá většinu své expozice do položek kodexu, což znamená, že dialogy ve hře jsou mnohem volnější a mohou se soustředit na intriky a “nevěř nikomu!” rozhovory. Tón jako celek je spíše upíří drama než vážné problémy a funguje to.

To znamená, že to trvalo mnohem déle, než jsem čekal, nejen proto, že jsem se obával chybějících věcí, ale také proto, že hra je místy trochu trhaná. Je to jedna z těch her, kde se vaše volby sčítají – i když někdy můžete odhalit železniční tratě, zvláště pokud skutečně uděláte velkou chybu – a tak nedochází k rychlému ukládání. To je všechno v pořádku, dokud se nedostanete docela daleko do úrovně, abyste si uvědomili, že už nemůžete běžet, což na té konkrétní úrovni znamená, že vám chybí spousta obsahu. Na úrovni s Galebem se moje kamera zablokovala na místě, takže jsem nemohl vzhlédnout, takže jsem nemohl spustit další fázi úrovně interakcí s obří obrazovkou. A ve hře bez kontrolních bodů to je spousta času, který ztrácíte, když potřebujete restartovat celou sekci.

V některých pohybech postavy také dochází k trhání jiných postav než ke hře – někdy může NPC místo chůze klouzat po podlaze nebo se jejich rty nesynchronizují, jako byste sledovali dabéra. Dá se to odpustit, i když trochu otravné, a tři hlavní hrdinové tento problém naštěstí nemají. Na Leysinu osmiletou dceru Halsey pohlížím jako na celý problém s hrou pro ni samotnou, ale vaše kilometry se mohou lišit podle fňukání upířích dětí. A Leysha – Malkavian, “fuj, kdy byla napsána tato pravidla?” Clan of VtM, jehož zvláštním rysem je duševní choroba – má některé z nejzábavnějších schopností, úrovní a scén, takže houpačky a kruhové objezdy.

Jako celek je Swansong o něco uvolněnější a chaotický, než jsem čekal, ale s některými utaženými šrouby by byly nepříjemnosti mnohem méně dráždivé a hra by byla mnohem zábavnější. Své téměř opravdu dobré, jak je. Měl jsem, myslím, střední běh, kde jsem si užíval hloupé kousky a zajímavé detaily a neměl jsem příliš mnoho tragických neúspěchů. Chci si to zahrát znovu a zkoušet jiná rozhodnutí nebo dělat lepší rozhodnutí, ale… jsem uprostřed nové televizní show. A je tu ta kniha, kterou jsem četl, víš? A musím se umýt. Připojil jsem se ke svým třem vampům, ale ne že připojený.