Recenze filmu Vikram: Obrovská služba fanboy Lokeshe Kanagaraje Kamalu Haasanovi je extrémně uspokojující

Tamilská superstar Kamal Haasan se po čtyřech letech vrátil k zábavě na velké obrazovce. I když byl veřejně aktivní jako televizní moderátor a vůdce politické strany, nemohl si přát nic lepšího comeback než Vikramkterou napsal a režíroval Lokesh Kanagaraj.

Kamal a Lokesh nám neustále tvrdili, že mezi Vikramem, který vyšel v roce 1986, a novou iterací neexistuje žádné spojení. Ale to je jen polopravda. Lokesh, stejně jako jeho ostatní filmy, pozvedává materiál z filmové studnice Kamal a znovu jej vynalézá tak, aby vyhovoval vkusu současné úrody filmového publika. Jiskra pro nejnovější Vikram vzešla od samotného Kamala. Když Lokesh herce oslovil, aby mu nabídl film, ten mluvil o spiknutí, o kterém původně přemýšlel pro film z roku 1986. Ale v té době měl režisér Rajasekhar pocit, že myšlenka příběhu výrazně předběhla dobu, a zaměřil se na jinou premisu o špiónovi mimo službu, který nakonec zabrání vzdušnému útoku. Tento Vikram byl Kamalův pokus natočit v tamilštině film podobný Bondovi, zatímco tento Vikram je velmi zakořeněný z hlediska kultury a v kontextu sociálních a vztahů, na hony vzdálený světu Bonda.

Přenechán Kamalovi, nemohl udělat z nejnovějšího Vikrama tak dobrého. Možná mohl natočit film lepší než tuto verzi o zlotřilém agentovi, který se vydává na zabíjení na osobní misi. Ale ten film by nebyl tak příjemný. Do vyprávění by přidal vrstvy za vrstvami a vytvořil několik tichých momentů vytvářejících charakter, což by filmu dodalo intelektuální sílu. Lokesh, na druhou stranu, udržuje tento film velmi lehký na mysl a oči. Vyprávění je plynulé a svižné, plné spousty fanboy momentů.

Kamal si zopakuje svou roli špióna jménem Vikram z prvního filmu. Pozadí filmu si však vypůjčuje události z Lokeshova kariérního filmu Kaithi (2019). Příběh: Vikram a jeho tým špionů byli zneuctěni a pronásledováni vládou poté, co tajná operace v 90. letech šla stranou. Kamal a několik jeho společníků odejdou z radaru a žijí v úkrytu asi 30 let. Už netrpí žízní zastavit cizí útoky. Jediné, co chtějí, je chránit své milované před těmi samými lidmi, za které kdysi bojovali.

To nejlepší z Express Premium
Pojistné
Městské zemědělství může pomoci učinit města udržitelnými a obyvatelnýmiPojistné
Nebezpečný intelektuální výstřelek „civilizacionismu“Pojistné
Vysvětleno: Jak průzkum NAS hodnotí, co se studenti školy naučili;  co ...Pojistné

Ještě od Vikrama.

Vikram je duch. O jeho současném životě víme prostřednictvím vinět přátel a známých. Je jako zkreslená paměť, zdá se, že každý má jinou představu o jeho osobnosti. Amar (Fahadh Faasil) provozuje vlastní policejní jednotku, která na příkaz vlády provádí zásahové práce. On a jeho tým pracují mimo meze zákona, který drží ostatní muže v uniformách na uzdě. “Nemáme žádná pravidla. Pokud nějaké máte, bude to rozbité, “říká Amar, než se chopí případu, aby vyšetřil některé vysoce známé vraždy.

A je tu Santhanam Vijaye Sethupathiho. Jedna postava ho popisuje jako místní verzi legendárního narkobarona Pabla Escobara. Je to kuchař, který vyrábí kvalitní omamné látky, když má k dispozici ty správné suroviny. Obrovská zásilka surovin zmizí díky poctivému policistovi, který se cílevědomě snaží zbavit společnost drogové hrozby.

Kam se mezi vším tím chaosem vejde Vikram, zlotřilý špión? Fanoušci láskyplně nazývají Kamal, Andavar (Bůh). A Lokesh je Kamalovým zarytým fanouškem, a tak ho umístil na podstavec, odkud vyvolává rány v drobných hrách, které hrají smrtelníci.

Lokesh spřádá velmi spletitou honičku kolem chybějící suroviny, která je potřeba k výrobě drog v první polovině. Jsou tu zkorumpovaní policajti a je tu další skupina poctivých policajtů a pak je tu Santhanam a gang pronásledující stopu pokladnice drog. Většina z toho vám může přerůst přes hlavu. Byl bys náležitě netrpělivý v očekávání, co je s Vikramem? Co teď bude dělat? Lokesh se však rozhodne protáhnout tempo. Těsně předtím, než dosáhneme bodu zlomu, nás zasáhne filmový moment, na který jsme čekali. “Aarambikalangala (máme začít),” říká Vikram. A to je signál, že ta dobrá část teprve začíná.

Lokesh nás zasáhne jedním davově příjemným okamžikem za druhým. Ano, koupili jsme lístky na Kamal. Lokesh však nezatěžuje Kamala herkulovskou odpovědností za to, že nás bude bavit po celou dobu tří hodin. Nechal zazářit i menším postavám. Sethupathi je přesvědčivý jako horký narkoman, který mluví tak rychle, že jeho rty nestačí rychlosti řeči. Přítomnost Fahadha Faasila na obrazovce nám slibuje, že se děje něco velkého a udržuje nás v investování do příběhu. A je tu překvapivá ženská postava, která nasměruje svou vnitřní nevěstu (Kill Bill) a zabije skupinu mužů nějakým stříbrem. Styl a chlad, který na scénu vnáší, přivedl divadlo do varu. Veselé násilí, zvláštní zjevy, Kamalův výbuch hereckých momentů, kde bez námahy přepíná mezi melancholií, arogancí a komedií, to vše dělá z Vikrama velmi uspokojivé hodinky.

Vikram je jen začátek. Ve vyvrcholení Lokesh dráždí alespoň tři samostatné filmy, které by se mohly od tohoto filmu odvětvovat. Achoo (Suriya!). Achoo (Karthi!). Achoo (Kamal Haasan!).

.